U.F.O COFFEE EXPO




Client┃U.F.O Coffee
Type┃Exhibition
Year┃2022
Area┃7m2
Location┃ COEX - COFFEE EXPO
Scope┃Design, Planning, Construction

Graphic ┃@mje.je
Photo┃ @sunggu_




U.F.O coffee는 생두를 직접 볶아서 다양한 맛의 로스팅 원두를 제조하고, 원두 각각의 개성을 전달하고자 하는 로스터리 입니다.

이번에 참여한 커피엑스포는 규모가 큰 전람회 특성상 불특정 다수(다양한 기호를 가진 많은 사람들)가 방문하는 곳입니다. 최대한 많은 관람자들이 U.F.O coffee의 원두 맛을 경험하길 바라고, 잠재적 고객들에게 쉽고 친절한 커피의 정보를 전달하고자 했습니다.

코엑스 전람회의 큰 장점은 다양하고 많은 사람들을 만나 소통할 수 있다는 점입니다. 수많은 부스들 중 관람자가 접근하기 쉬워야 하고, 소통할 때 불편함이 없는 것을 목표로 부스를 기획했습니다.

현재 U.F.O coffee를 구성하는 팀원들의 합을 보여주는 것이 브랜드 고유의 에너지를 전달하는 가장 좋은 방법이라고 생각했습니다. 더불어 브루잉 퍼포먼스를 전면에서 보여주는 방식보다는, 소비자의 이목을 끌어들여 부담스럽지 않게 접근할 수 있도록 고민했습니다.

작은 부스 안의 중심에 작업대가 자리하고, 좌우 빈 공간에서 가운데 작업대를 바라보고 만드는 작업 방식을 만들었습니다. 작업대는 온전히 커피를 만들기 위한 동선과 기능에 충실하며(좌측 brewing/우측 espresso), 만드는 과정이 하나의 무대처럼 느껴지도록 작업대 상부에 조명을 배치하였습니다.

작업대를 중심으로 상부와 하부의 구조는 가벼운 속성의 물체로 구성되며, 무게감 있는 바리스타가 대비되어 작업하는 과정이 잘 드러나도록 의도했습니다. 또한 관람자와 소통하는데에 불편함이 없도록 전면에 거슬리는 구조물을 만들지 않았고, 때문에 상부의 조명 파이프는 가벼운 소재와 최소한의 지지 방식으로 설치하였습니다.


-

U.f.o coffee is a roastery company that stir-fries green beans to make roasted beans of various flavors and convey the individuality of each coffee.

Due to the nature of the large-scale exhibition, the participating coffee expo is visited by an unspecified number of people (many people with various symbols). We wanted as many viewers as possible to experience the taste of U.f.o coffee beans, and we wanted to convey easy and friendly coffee information to potential customers.

The big advantage of the COEX exhibition is that you can meet and communicate with many people. Among the numerous booths, we planned the booth with the goal of making it easy for viewers to access and no inconvenience when communicating.

I thought that showing the unity of the team members who make up the current U.F.O was the best way to deliver the unique energy of the brand. in addition, rather than showing the Brewing performance from the front, we tried to attract consumers' attention and approach it without any burden.

The workstation is located in the center of the small booth, and the work method is created by looking at the center of the workstation from the left and right empty spaces. The workstation is faithful to the movement and function of making coffee (left brewing/right espresso), and the lighting is placed on the top of the workstation to make the process feel like a stage.

The top and bottom structures around the workbench are composed of lightweight objects and are intended to reveal the process of working against heavy baristas.
In addition, we did not create a structure that bothered the front so that there was no inconvenience in communicating with the audience. therefore, the upper light pipe was installed with light material and minimal support.











































U.F.O


Client┃U.F.O Coffee
Type┃Exhibition
Year┃2022
Area┃7m2
Location┃COEX - COFFEE EXPO
Scope┃Design, Planning, Construction

Graphic┃@mje.je
Photo┃@sunggu_



U.F.O coffee는 생두를 직접 볶아서 다양한 맛의 로스팅 원두를 제조하고, 원두 각각의 개성을 전달하고자 하는 로스터리 입니다.

이번에 참여한 커피엑스포는 규모가 큰 전람회 특성상 불특정 다수(다양한 기호를 가진 많은 사람들)가 방문하는 곳입니다. 최대한 많은 관람자들이 U.F.O의 원두 맛을 경험하길 바라고, 잠재적 고객들에게 쉽고 친절한 커피의 정보를 전달하고자 했습니다.

코엑스 전람회의 큰 장점은 다양하고 많은 사람들을 만나 소통할 수 있다는 점입니다. 수많은 부스들 중 관람자가 접근하기 쉬워야 하고, 소통할 때 불편함이 없는 것을 목표로 부스를 기획했습니다.

현재 U.F.O를 구성하는 팀원들의 합을 보여주는 것이 브랜드 고유의 에너지를 전달하는 가장 좋은 방법이라고 생각했습니다. 더불어 브루잉 퍼포먼스를 전면에서 보여주는 방식보다는, 소비자의 이목을 끌어들여 부담스럽지 않게 접근할 수 있도록 고민했습니다.

작은 부스 안의 중심에 작업대가 자리하고, 좌우 빈 공간에서 가운데 작업대를 바라보고 만드는 작업 방식을 만들었습니다. 작업대는 온전히 커피를 만들기 위한 동선과 기능에 충실하며(좌측 brewing/우측 espresso), 만드는 과정이 하나의 무대처럼 느껴지도록 작업대 상부에 조명을 배치하였습니다.

작업대를 중심으로 상부와 하부의 구조는 가벼운 속성의 물체로 구성되며, 무게감 있는 바리스타가 대비되어 작업하는 과정이 잘 드러나도록 의도했습니다. 또한 관람자와 소통하는데에 불편함이 없도록 전면에 거슬리는 구조물을 만들지 않았고, 때문에 상부의 조명 파이프는 가벼운 소재와 최소한의 지지 방식으로 설치하였습니다.


























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U.F.O coffee is a roastery company that stir-fries green beans to make roasted beans of various flavors and convey the individuality of each coffee.

Due to the nature of the large-scale exhibition, the participating coffee expo is visited by an unspecified number of people (many people with various symbols). We wanted as many viewers as possible to experience the taste of U.F.O coffee beans, and we wanted to convey easy and friendly coffee information to potential customers.

The big advantage of the COEX exhibition is that you can meet and communicate with many people. Among the numerous booths, we planned the booth with the goal of making it easy for viewers to access and no inconvenience when communicating.

I thought that showing the unity of the team members who make up the current U.F.O was the best way to deliver the unique energy of the brand. in addition, rather than showing the Brewing performance from the front, we tried to attract consumers' attention and approach it without any burden.

The workstation is located in the center of the small booth, and the work method is created by looking at the center of the workstation from the left and right empty spaces. The workstation is faithful to the movement and function of making coffee (left brewing/right espresso), and the lighting is placed on the top of the workstation to make the process feel like a stage.

The top and bottom structures around the workbench are composed of lightweight objects and are intended to reveal the process of working against heavy baristas.
In addition, we did not create a structure that bothered the front so that there was no inconvenience in communicating with the audience. therefore, the upper light pipe was installed with light material and minimal support.









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