Client┃Confi
Type┃Cafeteria
Year┃2024
Area┃85m2
Location┃ 5, Gyeongin-ro 66-gil, Guro-gu, Seoul
Scope┃Design, Planning, Construction

Photo┃@keemdg





Confi는 디저트를 메인으로 하는 카페입니다. 콘피 이전에 Khaki라는 디저트 카페를 운영하고 있었고, 장소 이전으로 리 브랜딩과 공간디자인을 함께 진행하였습니다.

기존 디저트 브랜드와 새로운 브랜드의 접점에는 디저트라는 공통점이 있었고, 디저트의 기원에 대해 알아보는 계기가 되었습니다. 오래전 디저트는 물질적 풍요와 함께 발전하며, 귀족 사회에서 발달한 문화입니다. 고대의 축하를 기원하던 축제에서 제물로 사용되었고, 더 발전하여 귀족 계급에서 파티와 만찬에서 즐겨 먹던 문화로 자리 잡았습니다. 이러한 축제에서 먹었던 작은 디저트를 서로에게 던지며 축하하는 행위를 하기도 했는데, 이것이 유래가 되어 오늘날 파티에서 Confetti(종이조각)를 뿌리는 것으로 사용되고 있습니다.

오래전에도 지금에도 축하하는 순간에 늘 함께하는 디저트처럼, 고객에게 기쁨의 순간을 만들어 드리는 디저트 브랜드를 목표로 하여, 축제에 함께했던 달콤한 디저트 - Confection + Confidence - 자신감 있게 내어드린다는 클라이언트의 자부심을 더해 Confi 라는 브랜드명을 만들었습니다.

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Confi is a cafe with dessert as its main theme. Prior to Confi, we ran a dessert cafe called Khaki, and we relocated our location and conducted rebranding and space design together.

Desserts were common to the point of contact between existing and new dessert brands, and it was an opportunity to learn about the origin of dessert. Desserts developed along with material abundance and are a culture that developed in aristocratic society a long time ago. It was used as an offering at festivals wishing for ancient celebrations, and further developed it to establish itself as a favorite culture at parties and dinners in the aristocratic class. They also celebrated by throwing small desserts that they ate at these festivals, which is where it originated and is now used to spray confetti at parties.

We aimed to be a dessert brand that creates a moment of joy for customers, just like desserts that are always with us at the moment of celebration a long time ago and now. We created the brand name "Confi" by adding sweet desserts that we shared at the festival and the pride of our clients that we give them confidently.

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CONFI


Client┃Confi
Type┃Cafeteria
Year┃2024
Area┃85m2
Location┃ 5, Gyeongin-ro 66-gil, Guro-gu, seoul
Scope┃Design, Planning, Construction

Photo┃@keemdg



Confi는 디저트를 메인으로 하는 카페입니다. 콘피 이전에 Khaki라는 디저트 카페를 운영하고 있었고, 장소 이전으로 리 브랜딩과 공간디자인을 함께 진행하였습니다.

기존 디저트 브랜드와 새로운 브랜드의 접점에는 디저트라는 공통점이 있었고, 디저트의 기원에 대해 알아보는 계기가 되었습니다. 오래전 디저트는 물질적 풍요와 함께 발전하며, 귀족 사회에서 발달한 문화입니다. 고대의 축하를 기원하던 축제에서 제물로 사용되었고, 더 발전하여 귀족 계급에서 파티와 만찬에서 즐겨 먹던 문화로 자리 잡았습니다. 이러한 축제에서 먹었던 작은 디저트를 서로에게 던지며 축하하는 행위를 하기도 했는데, 이것이 유래가 되어 오늘날 파티에서 Confetti(종이조각)를 뿌리는 것으로 사용되고 있습니다.

오래전에도 지금에도 축하하는 순간에 늘 함께하는 디저트처럼, 고객에게 기쁨의 순간을 만들어 드리는 디저트 브랜드를 목표로 하여, 축제에 함께했던 달콤한 디저트 - Confection + Confidence - 자신감 있게 내어드린다는 클라이언트의 자부심을 더해 Confi 라는 브랜드명을 만들었습니다.


































































Confi is a cafe with dessert as its main theme. Prior to Confi, we ran a dessert cafe called Khaki, and we relocated our location and conducted rebranding and space design together.

Desserts were common to the point of contact between existing and new dessert brands, and it was an opportunity to learn about the origin of dessert. Desserts developed along with material abundance and are a culture that developed in aristocratic society a long time ago. It was used as an offering at festivals wishing for ancient celebrations, and further developed it to establish itself as a favorite culture at parties and dinners in the aristocratic class. They also celebrated by throwing small desserts that they ate at these festivals, which is where it originated and is now used to spray confetti at parties.

We aimed to be a dessert brand that creates a moment of joy for customers, just like desserts that are always with us at the moment of celebration a long time ago and now. We created the brand name "Confi" by adding sweet desserts that we shared at the festival and the pride of our clients that we give them confidently.

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